Minnesjägarna

Handbok i samtidsdokumentation

Samtidsdokumentation är ett sätt att komplettera arkivsamlingarna här och nu istället för att vänta på informationens vanliga gång till arkivet. Minnesjägarna är en handfast och konkret handbok som hjälper dig igång med arbetet.

Författare: Hampus Busk
Formgivare: Anna Söderberg
Pris: 150 kr, frakt tillkommer (PostNord hemleverans, spårbart, från 65 kr)
Antal sidor: 96 sidor
Förlag: Förlaget Näringslivshistoria
ISBN: 978-91-988167-0-9
Tryckt med bidrag från Konung Gustav VI Adolfs fond för svensk kultur, Kungl. Patriotiska Sällskapet och Åke Wibergs Stiftelse. Producerad med bidrag från Riksarkivet.

“Innehållet håller akademisk klass, med tydliga hänvisningar till såväl fördjupande faktatexter som till rådande lagstiftning till exempel GDPR och etikfrågor. Boken kommer att ha ett stort användningsområde.”

- Peter Olausson, lektor i historia, Karlstads universitet

Studieplan

Studieplanen vänder sig till dig som vill komma igång med samtidsdokumentation, men som inte har dokumenterat i en strukturerad form tidigare. I studieplanen går vi igenom boken Minnesjägarna: handbok i samtidsdokumentation och ger dig chans att bekanta dig med de sex verktygen och hur du säkrar din dokumentation för framtiden.